onsdag 26 oktober 2011

Saker jag funderar på

Ja, egentligen är det tusen miljoner saker eftersom hela mitt huvud ju allt som oftast snurrar av allehanda grubblerier och tankar kring stort och smått. Men just nu ikväll är det mest detta:

* Varför människor inte är snälla mot varandra och varför så många så ofta verkar lägga ner hela sin själ i att leta efter saker att klaga på istället för att försöka se det positiva i saker och det som är bra hos andra människor (detta är något som för övrigt inte bara tänks på nu i afton utan som överlag upptar stora delar av min grubblartid).

* Om det inte skulle vara nedra gott att blanda i fetaostbitar i biff à la Lindström. Rödbetor - gott, feta - gott, rödbetor + feta - jättegott. Måste ju vara en hit. Måste provas.

* Hur det kommer sig att vi aldrig hinner, orkar och förmår fixa i ordning och hålla fint i vårt ofta allför kaosartade hem.

* Hur mycket det kostar att ha städhjälp och om det inte skulle vara jäkligt mycket värt.

* Vart alla nedra strumpor alltid tar vägen.

* Hur jag på bästa sätt ska kunna hjälpa X, X, X , X och X att kunna X, lära sig X, nå X-målen, utveckla sin X eller, viktigast av allt, må X och känna sig X. Också något som snurrar i skallen på mig så gott som dygnet runt.

* När vi ska ha årets glöggkalas och vad vi ska bjuda på för gott (biff à la Lindström med feta?).

* Vad Ludvig och Viktor ska ha för någon adventskalender.

* Hur skönt det är att ha en make som styr upp tillvaron och tar hand om allt när jag själv inte har kraften att göra det.

* Hur skönt det är att ha en Emma som styr upp och tar hand om allt i klassen så att jag kan vara borta en dag (nästan) utan att behöva tänka på hur det går och hur de har det.

* Om hjärtat på riktigt skulle kunna sprängas av kärleken till och stoltheten över ens barn. Tror det. Åtminstone känns det så ibland.

* Vad Ludvig egentligen menade med det där om grodorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar