lördag 15 juni 2013

De senaste två veckorna

Oj, säger jag bara.

Så hysteriska, så häftiga, så vidriga, så alldeles, alldeles underbara. Har jobbat nästan dygnet runt och känner mig nu som överkörd av ett tåg, men oj så bra dessa veckor blev till slut. Och nu är de plötsligt över.

Nu försöka börja blicka framåt. Kanske dags att tex börja tänka på att vi på onsdag ska bege oss till Sardinien? Eller på det lilla faktum att min älskade lillebror gifter sig om en vecka? Jisses, där är vi inte ännu. Helt ofattbart. Det ska jag försöka ta in när vi väl kommer på plats och kan andas.

I helgen Eken cup, kalas, skoljobb och en massa shopping och andra förberedelser. Kläder kan tex vara bra att ha till bröllopet. Lite lyx blir det också. Återkommer till det. Konferensdag måndag plus middag på stan, hårt jobb tisdag. Sedan smäller det!


Orkar och kan inte med ord återge allt som varit, bilder får hjälpa till:


Först ut lägerskolan. Tre fartfyllda dagar med världens finaste elever och min Jessica. En urhärlig avslutning på tre tuffa men makalöst fina år.


Kvällsmys...


Samtidigt, inne i stan, gick min stora, vackra älskling ut nian. Rörd och full av saknad satt jag tårögd i en liten stuga ute på Vässarö och var världens stoltaste mamma. Som alltid. 


Några dagar senare var det nästa unges tur, och nu var det dags igen. Lycklig, rödgråten och stolt som få. Som alltid. 

De är fantastiska mina barn, vad vore jag utan dem?!


Slutspurt i skolan och ännu mera klassmys. En eftermiddag med alla eleverna hemma hos mig - glass, saft, studsmattelek och överraskning: besök av våra älskade Emma och Tisam. Glädje och lycka - en suverän final att få vara tillsammans alla vi som hängt dessa år. Och äntligen fick jag träffa bebisarna. Samt sötaste Varg, så klart!


Emma, raringen, hade planterat en vacker kruka full med olika, spännande myntasorter. Jisses tjejer, vad vi ska drinka!


Trevlig födelsedagsmiddag och femkampsvinst (äsch..) hemma hos Kenneth, Anette och tonåringen Anton. Utan skador, kors i taket...


Födelsedagsfirande av vår Jessica. Blommor, morotskaka och skönsjungen "Who let the dogs out". Inga konstigheter. 


Dagen D


Tyvärr regn, men mysig avslutningsstund i klassrummet med tårta..


...och gråtfest utan dess like. SOM det grinades. Jessica grät, föräldrarna grät, några av barnen grät och jag, ja gissa... Jag grät så jag knappt kunde prata, men på något sätt lyckades jag till slut hulka ur mig det jag ville ha sagt. Och nu är de på väg mot mellanstadiet mina stora små gull!


Fantastiska blommor och presenter!


Här från två små änglar som behövt lite flyghjälp emellanåt...


På kvällen en stunds AW med rundpingis. Precis vad jag behövde innan jag sedan stupade i säng klockan kvart i nio!


Igår, fredag, examenskalas för mina stora älsklingar. Eftersom jag själv jobbade fram tills strax innan gästerna skulle komma överlät jag bakandet till storsonen himself. Fick ett sms under dagen där det stod "Jag bakar = mitt recept" och undrade så smått om jag behövde vara orolig. Så klart inte! Som final efter en massa andra godsaker bjöds vi på två helt mästerliga bakverk. Och Rasmus var så där stolt som bara han kan vara :)








Så där ja. Snipp snapp snut, så var dessa veckor nästan slut. 

KRAM!!

2 kommentarer:

  1. Vad fint! Jag blev alldeles rörd när jag läste allt det fina du skrivit. Herregud vad stora barnen har blivit.

    Kristian, jag och barnen kommer till Bastad den 21:a juli. Är ni där da hoppas jag???

    Kram
    Malin

    SvaraRadera
  2. Tack gulliga du! Ja det har varit många känslosamma ögonblick dessa dagar.

    Så klart vi är där, ni kommer ju :) Åh så roligt det ska bli!

    Kramar!

    SvaraRadera