torsdag 1 maj 2014

Urgoda drinktilltugg

Återigen har jag fått inspiration av Kenneth och Anette. De är fenomenala de där två på att få till diverse läckerheter, ofta just som lite mumsigt tilltugg innan maten, men även annat. Vi har tidigare provlagat deras olivpinnar, parmalindade sparris samt fantastiska köttfärspaj med kantareller, och det finns fler godsaker jag är sugen på att testa. Dels en jättegod gratäng med lammfärs och aubergine som vi blivit bjudna på och dels ännu ett drinktilltugg i form av smakrika tunnbröds(tror jag det var?)snurror. 

Nu var det dags för denna goding, som vi blev serverade senast vi var hos dem och som jag direkt blev stormförtjust i. Lustigt nog hade jag läst ett recept på just sådana bara någon vecka innan och velat prova, så det passade perfekt att få tillfälle att smaka dem där. Jag blev inte besviken - så himla goda och så enkla!

Krustader med chèvre, honung och pinjenötter

Börja med att rosta pinjenötterna lätt i torr, het stekpanna. Ställ åt sidan och låt svalna. Lägg sedan en liten bit getost i varje krustad och ställ in i ugn i 2-3 minuter. Ta ut och ringla lite flytande honung över samt toppa med några nötter. Klart.


Min senaste favorit, helt klart. Prova ni också!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar